Familie de Boer/Wijnker

Hal­lo broers en zusters & aan­hang,

Zijn jul­lie tot noch toe zon­der kleer­scheuren door de pan­demie heengekomen? (net als wij hier!) Ik reken ermee dat we nu langza­am ’t erg­ste gehad hebben! Nor­maal gespro­ken was ik nu om deze tijd zoals ieder (16!) jaar onder­weg naar India/Kerala, maar dat is nu prak­tisch onmo­gelijk. Ik heb m’n vrien­den daar onder­tussen van in ken­nis gezet!
(en ze op’t vol­gend jaar vertroost)

Nadat Jan 10 jaar gele­den (toen ik 65 j. was) de ‘CLUB’ van ons, op eigen reken­ing overgenomen heeft; waren nu na 2!? jaar voor­berei­d­ing eigenlijk/eindelijk die andere 2 bios (CANVA+BLUE) tot over­name bereid! Maar omdat alle Bios sinds 15–12 tot min­stens 28–2 ges­loten zijn is dat nu tot eind 2021 ver­schoven! Dan word Ron­ny 65j.!; en weten we ook langza­am hoe het bioskopen busi­ness zich tegen­over de nieuwe dig­i­tale con­cur­ren­tie opstelt.

Ik had van­daag Pinia en Karin op’t ter­ras uitgen­odigd alwaar ik (eigen!) boerenkool met rook­worst gekookt heb! Met de deur dicht; ver­warm­ing aan en een fles wijn er bij werd’t nog echt gezel­lig. Jan kwam met Janis­sa ook nog effe op bezoek. Buiten op’t dak lag nog steeds 20 cm sneeuw maar van­daag was’t voor’t eerst weer vrij knap weer.

Voor de rest loop ik s’middags vaak een paar uur langs de Aare of door de Ein­siedelei met Jan Miede­ma of weke­lijks met de «reis­club» die sinds een jaar op ijs ligt. De afgelopen week had­den we de Solothurn­er Filmda­gen nog in huis. ‘t Vorig jaar werd dat vlak voor de Coro­na-cri­sis noch nor­maal doorgevo­erd in alle 6 SO-bioskopen, maar nu wer­den alle nieuwe CH-fil­men bij ons in Can­va gekwalificeerd/bekroond en voor een tien­t­je Dig­i­tal ter ver­voeg­ing gesteld!

Jan kan zich in deze vri­je tijd goed voor­berei­den op z’n van nu af dig­i­tale boekhoud­ing en kri­jgt onder­tussen 80 pro­cent van de staat uit­be­taald. Bij Sarah loopt ook alles rond;

Met de groeten van Dirk.