Hallo broers en zusters & aanhang,
Zijn jullie tot noch toe zonder kleerscheuren door de pandemie heengekomen? (net als wij hier!) Ik reken ermee dat we nu langzaam ’t ergste gehad hebben! Normaal gesproken was ik nu om deze tijd zoals ieder (16!) jaar onderweg naar India/Kerala, maar dat is nu praktisch onmogelijk. Ik heb m’n vrienden daar ondertussen van in kennis gezet!
(en ze op’t volgend jaar vertroost)
Nadat Jan 10 jaar geleden (toen ik 65 j. was) de ‘CLUB’ van ons, op eigen rekening overgenomen heeft; waren nu na 2!? jaar voorbereiding eigenlijk/eindelijk die andere 2 bios (CANVA+BLUE) tot overname bereid! Maar omdat alle Bios sinds 15–12 tot minstens 28–2 gesloten zijn is dat nu tot eind 2021 verschoven! Dan word Ronny 65j.!; en weten we ook langzaam hoe het bioskopen business zich tegenover de nieuwe digitale concurrentie opstelt.
Ik had vandaag Pinia en Karin op’t terras uitgenodigd alwaar ik (eigen!) boerenkool met rookworst gekookt heb! Met de deur dicht; verwarming aan en een fles wijn er bij werd’t nog echt gezellig. Jan kwam met Janissa ook nog effe op bezoek. Buiten op’t dak lag nog steeds 20 cm sneeuw maar vandaag was’t voor’t eerst weer vrij knap weer.
Voor de rest loop ik s’middags vaak een paar uur langs de Aare of door de Einsiedelei met Jan Miedema of wekelijks met de «reisclub» die sinds een jaar op ijs ligt. De afgelopen week hadden we de Solothurner Filmdagen nog in huis. ‘t Vorig jaar werd dat vlak voor de Corona-crisis noch normaal doorgevoerd in alle 6 SO-bioskopen, maar nu werden alle nieuwe CH-filmen bij ons in Canva gekwalificeerd/bekroond en voor een tientje Digital ter vervoeging gesteld!
Jan kan zich in deze vrije tijd goed voorbereiden op z’n van nu af digitale boekhouding en krijgt ondertussen 80 procent van de staat uitbetaald. Bij Sarah loopt ook alles rond;
Met de groeten van Dirk.