Een jaar vol problemen,als 1e werd Alzheimer geprognosticeerd; een half jaar later huidkanker attesteert! Er zat een kleine groene erwt achter op m‘n rechter schouder waardoor ik slecht sliep. Als ‘t na een paar dagen (zwart/zilver) verkleurde ging ik naar ‘t ziekenhuis (spoedeisende hulp)! Binnen een uur was ik weer thuis! 3 dagen later kreeg ik bericht dat ik 3 dagen later weer moest komen om alles grootschalig weg te snijden!
Ondertussen is dat grote gat in 2 weken alweer zowat dichtgegroeid en ben ik gister alweer wezen zwemmen!?

Ook heb ik een half jaar leden nog een nieuwe heup (rechts) gekregen (omdat ik met de fiets uit de bocht vloog!); waar ik nu gelukkig nix meer van voel! Maar waar ik tot slot begin Juli ‘t meeste mee bezig was: Ik heb parallel van onze toegangsweg vanaf de Aare naar onze parkeerplaats eigenhandig een grintpad («natural walking way») gemaakt; geflankeerd door 50 Agaves! De nakomelingen van vader William z’n Agave die hij me 50 jaar geleden per 2 CV meegaf omdat ‘t te zwaar + donker werd om hem binnen te overwinteren! Maar omdat de winters warmer worden en ik ze direct in de «kouwegrond» gezet heb floreren ze hier prachtig.
Als ik dus die «Walking Way» (grindpad) met de hark aan ’t verdelen was vanaf de Aare toegang, zag ik aan de voorkant zowat 100 m. verder onder de autobaan 2 jongens de hele tijd roken onder de automatische belichting! Omdat ’t langzaam donker werd stopte ik er mee en ging met de hark in m’n hand naar die jongens zeggen dat ’t daar geen verblijfsplaats voor kiffer (henneprokers) is; maar een onderdoorgang!
Amper had ik dat gezegd of de dichtstbijzijnde pakte met een snelle greep totaal onverwacht mijn hark af en begon gelijk met de ijzeren tanden op me in te hameren! Ik probeerde met m’n handen m’n hoofd en schouders te beschermen. Bij de vierde slag voelde ik dat de middelvingers(v.d. rechterhand)gebroken was en liep zo snel ik nog kon de trap op, die 40 meter in ’t foyer. De pausen waren net voorbij + daar heb ik minstens een kwartier zitten te janken tot de politie kwam en een verpleger heeft m’n vinger weer rechtgezet en verbonden. Onderstaant een foto van m’n huitkankeroperatie boven op m’n rug! Wat ondertussen weer dichtgegroeid is. Allemaal gebeurd in Juli ‘24!
Ik ben ondertussen in 1maand minstens 1 jaar ouder geworden en ben overigens 1 august weer begonnen te zwemmen !?!